همان طور که می دانید یکتا از مدارک لازم برای و یک ملک چیزی به اسم مفاصاحساب شهرداری و یا همان پرداخت کامل عوارض شهری ساختمان است. معمولا گفته می شود که این عوارض باید به صورت سالانه و بدست مالک و صاحب ملک پرداخت گردد. با این حال افراد بسیاری از این کار پرهیز کرده و تا زمانی که بخواهند ملک مورد عقیده را به برسانند هیچ عوارضی را پرداخت نمی کنند. در این شرایط باید تمامی این مقدار را تسویه کرده و پس ملک خویش را به برسانند. 

عوارض شهری ساختمان

عوارض شهری ساختمان


به طور کلی می طاقت گفت که عوارض شهری ساختمان دربرگیرنده مواردی مثل عوامل نوسازی و عمران شهری، عوارض خدمات مدیریت پسماند و عوارض کسب و پیش می شود. در سال های اسبق عوارضی به اسم عوارض تابلوهای اصناف نیز هستی داشته که پس از تصویب موصبه ای در شورای شهر به طور کلی تباه گشت.عوارض نوسازی و عمران شهری برای تمام اراضی، ساختمان ها و مستحدثات واقع در محدوده قانونی شهر و بر بر اساس آیین نامه تعیین شده هستند. با توجه به منابع حقوقی می تاب گفت که « این عوارض برای املاک در ابتدای فروردین هر سال در عقیده گرفته می ‌شود و مالکان لغایت پسین همان سنه فرصت دارند آن را پرداخت کنند. اگر در سررسید مقرر شده این عوارض پرداخت شود می ‌توانند از ۱۰‌درصد تخفیف هم استفاده نمایند که در قانون قید شده و در اصطلاح به آن تخفیف خوش‌ حسابی می ‌گویند. اما اگر فرصت یک ساله شما تمام شود و این عوارض پرداخت نشوند، همان قانون می‌ گوید که باید ۹ ‌درصد جریمه تاخیر پرداخت گردد».

در رابطه با عوارض خدمات مدیریت پسماند نیز گفتگو خاصی نمی ماند. جمع‌ آوری و مدیریت زباله‌ هایی که روزانه فرآوری می ‌شود خرج ای را برای شهرداری خواهد داشت. به همین علت بر اساس قانون، عوارض مصوب شورای شهر در این مقوله از کسان اخذ خواهد شد. عوارض کسب و پیشه هم بر بنیاد مصوبه شورای شهر برای واحدهای صنفی در مقوله ‌های گوناگون در نظر گرفته شده است. این عوارض نیز بر اساس شاخص ‌های مختلفی مثل بها پایه، ارزش ناحیه ‌ای و مساحت و… محاسبه می شوند.

 

پرداخت عوارض شهری ساختمان


نحوه پرداخت عوارض شهری ساختمان از مسئله برانگیزترین مسائل در این زمینه است. خیلی از افراد نمی دانند این پرداخت بر دوش چه کسی است؟ مستاجر یا مالک؟ منابع حقوقی این گونه می گویند که « عوارض خدمات مدیریت پسماند کاملاً بر عهده کسی است که در حال استفاده از ملک است. یعنی اگر منزل ‌ای مستأجر داشته باشد، او موظف به پرداخت عوارض خدمات پسماند خانه خواهد بود. اما عوارض نوسازی و عمران شهری در هر حالتی بر عهده مالک منزل است. یعنی یک مستأجر، هیچ‌ وقت چنین عوارضی را پرداخت نخواهد کرد مگر اینکه در اجاره‌ نامه توافق کرده باشند که این عوارض توسط مستأجر و به ‌عنوان بخشی از اجاره پرداخت شود. پرداخت عوارض کسب و پیشه واحدهای کسبی هم بر پایه قانون به عهده صاحب اجازه یا کسی که سند و کرایه ‌نامه به اسم او تنظیم شده است. یعنی اگر یک ملک بازرگانی کرایه داده شده باشد مستأجری که در آن مشغول کار است باید این عوارض را پرداخت نماید».

نکته مهم اینجاست که از آنجایی که مقوله کاری در میزان عوارض کسب و پیشه مهم است، در صورتی که گونه کار و جنبش کنونی افراد با گونه فعالیت قید شده در قبوض ارسالی به محل کسب آنها مطابقت نداشته باشد، باید برای اصلاح آن به همراه مدارک و مستندات به گردانیدن درآمد شهرداری منطقه‌ مراجعه نمایند».

مسئله مهم سایر به چگونگی پرداخت این عوارض بر می گردد. پیش از هر چیز شما باید بدانید که رسید های عوارض شهری در ماه های پسین سال و بدست شهرداری صادر شده و برای شما ارسال خواهد شد. با این حال چنان چه به هر دلیلی این رسید ها به دست شما نرسید می توانید آنها را به صورت اینترنتی اخذ نموده و سپس آنها را پرداخت نمایید. برای پرداخت این عوارض شما می توانید به شکل حضوری و با مراجعه به بانک ها و یا دستگاه های ATM و یا حتی به چهره آنلاین و با کمک اپلیکیشن ها، موبایل بانک ها و یا اینترنت بانک ها اقدام نمایید. در کناره این موضوع می نا اشاره کرد که نظام تلفنی 137 نیز می تواند امکان پرداخت عوارض شهری ساختمان را برایتان فراهم آورد. پس درباره چگونگی پرداخت این عوارض هیچ نوع نگرانی ای وجود نخواهد داشت.


اخبار تهران عوارض ,پرداخت ,شهری ,ساختمان ,مدیریت ,پسماند ,عوارض شهری ,شهری ساختمان ,پرداخت عوارض ,عوارض خدمات ,مدیریت پسماند ,خدمات مدیریت پسماند ,عوارض خد? منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سایت رسمی شرکت آلانیا اسپرت-انجمن مشتریان wwe network خرید زعفران کیسه راشل،توری بسته بندی محصولات کشاورزی nadigarden University چاپ کارت پی وی سی PVC و مواد مصرفی کارت پرینتر